Eliberarea actului de identitate în cazul expirării, pierderii, deteriorării, distrugerii și furtului

ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA: EXPIRAREA TERMENULUI DE VALABILITATE, MODIFICAREA DATELOR DE STARE CIVILĂ, SCHIMBAREA SEXULUI SAU A FIZIONOMIEI, PIERDEREA, FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIORAREA ACTULUI DE IDENTITATE DEŢINUT ANTERIOR

INFORMAŢII GENERALE:

Cetaţenii care se află în una dintre următoarele situații:

  1. Expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate;
  2. Pierderea, furtul sau distrugerea actului de identitate;
  3. Schimbarea domiciliului;
  4. Modificarea numelui sau a prenumelui titularului actului de identitate, sau schimbarea datei ori a locului naşterii;
  5. Deteriorarea actului de identitate;
  6. Schimbarea denumirii sau a rangului localităţilor şi al străzilor, al numerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau al străzilor;
  7. Atribuirea unui nou C.N.P.
  8. Fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  9. Schimbarea sexului;
  10. Anularea actului de identitate.

sunt obligaţi ca, cu cel putin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate şi în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre celelalte situaţii menţionate anterior, să se prezinte personal, la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor în a cărui rază teritorială au domiciliul sau resedinţa, pentru a solicita eliberarea unei noi carţi de identitate.

ACTE NECESARE:

ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA  EXPIRAREA TERMENULUI DE VALABILITATE, MODIFICAREA DATELOR DE STARE CIVILĂ, ANULAREA DOCUMENTULUI,  SCHIMBAREA SEXULUI SAU A FIZIONOMIEI

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate (Anexa 1);
  • actul de identitate anterior;
  • certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, dacă este cazul, în original;
  • hotărârea de divorţ, definitivă/ irevocabilă, în original;
  • certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, în original;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, în original;
  • chitanţa reprezentând contravaloarea actului de identitate, achitată la sediul serviciului.

În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum şi în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotărârea judecătorească rămasă definitivă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.

ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA PIERDEREA, FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIORAREA ACTULUI DE IDENTITATE DEŢINUT ANTERIOR

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate, în cazul deteriorării;
  • certificatul de naştere, în original;
  • certificatul de căsătorie, în original;
  • hotărârea de divorţ, definitivă, după caz, în original;
  • certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, în original;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, în original;
  • un document oficial – paşaport, permis de conducere, cu fotografie de dată recentă, original şi copie;
  • chitanţa reprezentând contravaloarea actului de identitate, achitată la sediul serviciului.