În contextul instituirii stării de urgență pe teritoriul României legate de noul coronavirus – COVID 19 prin Decretul 195/2020, procedura de înregistrare a decesului este următoarea:
- Medicul sau persoana desemnată din cadrul Spitalului mun Medgidia, medicul de familie care eliberează certificatul medical constatator al decesului va transmite pe fax 0241810934 sau pe spclep@primaria-medgidia.ro către Compartimentul de stare civilă următoarele: Certificatul medical constatator al decesului, actul de identitate al defunctului sau, în lipsa acestuia, dovada eliberată de poliție/parchet prin care se confirmă datele de identificare ale defunctului.
- Ofițerul de stare civilă din cadrul Compartimentului de stare civilă Medgidia va înregistra actul de deces;
- Ofițerul de stare civilă din cadrul Compartimentului de stare civilă Medgidia va transmite adeverința de înhumare/de incinerare unității medicale prin poșta electronică securizată, ocazie cu care se va comunica faptul că certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență .